2015. január 29., csütörtök

Majdnem pilóta keksz

Sütni kellett. De tényleg. Kaptam sütipecsétet (még karácsonyra!), és most már aztán ki kellett próbálni. Az alap Csak a puffin pilótakeksze volt, de én kihagytam a karácsonyi fűszereket (brrr), és lustaságból egyféle, csak világos tésztát sütöttem. Szóval sima vaníliás omlós tésztakorongok összeragasztva kakaós vajkrémmel.  Sütés után is tök jól látszik a minta. Hurrá! Valami jó kis sós-sajtos kekszet kéne a pecsétekkel sütni. Vagy vaníliás-karika jelleggel becsokizni az aljukat.

Hozzávalók

a tésztához

  • 18 dkg puha vaj
  • 1 tojássárgája
  • 8 dkg porcukor
  • 1-2 teáskanál tejföl
  • 30 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál vanília-kivonat

a krémhez

  • 10 dkg puha vaj
  • 3 dkg kakaópor
  • 7 dkg porcukor

Először elkészítem a tésztát. A vajat habosra keverem a tojássárgájával és a porcukorral. Belekeverem a tejfölt és a vanília-kivonatot, és egy másik tálban összekeverem a lisztet a sütőporral. A sütőporos lisztet több adagban a vajas keverékhez adom. (Lehet hogy kell még a tésztába liszt vagy tejföl, lágy, de nem túl ragacsos kell legyen.) A tésztából korongot formázok, és fóliába csomagolva 1-1,5 órára beteszem a hűtőbe.

Közben elkészítem a krémet: mindent homogénre keverek (és a pulton hagyom, ha jó lágy, könnyű a habzsákból nyomni).

A sütőt előmelegítem 180 fokra, és két tepsit kibélelek sütőpapírral. A tésztát kinyújtom, kiszaggatom a kekszeket. A kekszeket tepsibe teszem, és pár percre beteszem a hűtőbe.

10-12 perc alatt megsütöm. Miután kihűltek, a krémet habzsákba teszem, és összeragasztom a kekszeket. A kész kekszeket hűtőbe teszem, hogy a krém megszilárduljon.

kb. 2,5 tepsinyi keksz lesz belőle (összeragasztás előtt).

0 megjegyzés: