2014. április 13., vasárnap

Tönkölybúza-saláta csicseriborsóval – “Végigfőzni a Meatless-t”

Zöldség, gabona, sajt. Szerintem szuper kombó. És ha eltekintünk attól a picike részlettől, hogy a tönkölybúzát előző este be kell áztatni, nagyon gyorsan elkészül.
Ezzel egyébként sikerült kicsit mellélőnöm. Szépen elterveztem, hogy este, bevásárlás után majd milyen szuper gyorsan megfőzöm az ebédet. Ehhez képest kipakoláskor ért a meglepetés, hogy a főzőtasakos tönkölybúzát, bár csak húszon-néhány percig kell főzni, előtte több órára be kell áztatni. Hát igen, nem főztem még soha ezelőtt tönkölybúzát. Mondjuk másmilyen búzát sem.
Vészmegoldás: reggeli főzőcskézés. ami igen nagy szó, mert bizonyos napokon döntenem kell, hogy reggelizek vagy sminkelek, annyira nem bírok felkelni.
És igen, a sminkelést szoktam választani.

Hozzávalók:

  • 1 csomag (125 g) tönkölybúza a csomagoláson található utasítás szerint megfőzve
  • 1 doboz csicseriborsó, leöblítve és leszűrve
  • 20-25 dkg koktélparadicsom, félbevágva
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2 evőkanál citromlé
  • feta
  • friss menta vagy petrezselyem
  • 1 shalotta hagyma apróra vágva vagy 2 evőkanál apróra vágott (lila) hagyma

Egy tálban összekeverem az olajat, a citromlevet és a hagymát. Hozzáadom a még langyos tönkölybúzát. Belekeverem a csicseriborsót, az összevágott zöldfűszert és a koktélparadicsomot, belemorzsolom a fetát. Összeforgatom, megkóstolom, ha szükséges, sóval, borssal ízesítem. Tálalásig hűtőbe teszem.

2 adag lesz belőle.

0 megjegyzés: