2014. április 3., csütörtök

Lencsesaláta karamellizált zellerrel – “Végigfőzni a Meatless-t”

Egyáltalán nem vagyok babonás, és szerintem a hagyomány != a babonával. Úgyhogy lencsét nem újévkor szoktam enni. Hanem egyéb alkalmakkor, és évi egynél többször. És aki nem szereti a pezsgőt, miért nyomja magába újévkor? Ehhh. Mindegy.

Lencsesaláta. Baromi gyorsan, csak néhány hozzávalóból. Vigyétek, egyétek!

Hozzávalók:

  • 1 konzerv lencse, átöblítve és leszűrve
  • 1 shalottahagyma apróra vágva (vagy ha nincs, 1-2 evőkanálnyi apróra vágott lila- vagy újhagyma)
  • 1-2 evőkanál citromlé
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 25-30 dkg zeller, megtisztítva, kb. 1-1,5 cm-es kockákra vágva
  • petrezselyem
  • só, bors

Az olaj felét közepesnél kicsit magasabb hőfokon felmelegítem egy tapadásmentes, magas oldalú serpenyőben. Hozzáadom a zellert, és időnként megkeverve, kb. 20 perc alatt megsütöm. Akkor jó, ha a belseje puha, a külseje pedig itt-ott megpirult.
A maradék olajat, a citromlevet és a hagymát összekeverem egy tálban. Hozzáadom a lencsét és a zellert. Sóval borssal ízesítem, és aprított petrezselymet keverek bele.
Melegen vagy szobahőmérsékletűen tálalom.

2-3 adag lesz belőle.

0 megjegyzés: