2014. február 18., kedd

Málnás benyomott keksz

Egyszerű “benyomott”, málnalekvárral töltött keksz az IKEA süteményes könyvből. Nekem túl édes volt, úgyhogy csak kettőt ettem belőle, de Levi 1,5 nap alatt eltüntette a többit, neki nagyon tetszett. :-)
Az eredeti recept burgonyalisztet ír, nekem olyan nem szokott itthon lenni, van viszont burgonyakeményítő, úgyhogy azt használtam, és teljesen jó lett.

Hozzávalók:

  • 12,5 dkg szobahőmérsékletű vaj
  • 0,75 dl cukor
  • 2 dl liszt
  • 0,5 dl keményítő
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 1 teáskanál sütőpor
  • pár kanál málnalekvár

A vajat habosra keverem a cukorral és a vanília-kivonattal. A lisztet összekeverem a sütőporral és a keményítővel. A lisztes keveréket több részletben a vajashoz adom, és simára keverem. A tésztából 24 golyót formázok*, és a golyókat sütőpapírral bélelt tepsibe teszem (elég sok hely legyen a golyók között, mert sütés közben kilapulnak majd – két tepsire van szükség). A golyók közepébe az ujjammal mélyedést nyomok, és lekvárt kanalazok bele. Előmelegített sütőben, 200 fokon 10-12 perc alatt megsütöm.

24 darab lesz belőle. 

*én megmértem mennyi az összes tészta, elosztottam 24-gyel és aztán kimértem. lenullázható mérleggel gyerekjáték, mivel negatív összeget is kiír…

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Biztos finom lehet! De áruld el, mi lett a többi 12-vel? Mert 24 golyót formáltál, és a végén azt írod, 12 db lett belőle :)

Lilla írta...

:-) köszi kijavítottam