2013. november 7., csütörtök

“30 nap vackok nélkül”– a tapasztalatok

pipa

Na ez is megvolt. És sikerült, leszámítva azt az egy bambaságot, amikor nem olvastam el a tortillalap csomagolását, mert ha a kukorica tortilla jó, biztos jó a búza is. Hát nem.

Ami tök jó:

  • 30 napig nem ettem smartiest, péksüteményeket, hamburgert, hotdogot, kapszulás forrócsokit. Szóval kemény vagyok meg minden
  • kiderült hogy a házi pesto verhetetlen, úgyhogy ezt a jó szokásomat, hogy ha találok értékelhető bazsalikom bokrot, akkor megcsinálom, megtartom. (igen, be kell valljam, hogy azt a pár hozzávalót bedobni az aprítóba, és megnyomni a gombot, nem túl nagy munka)
  • sokkal több csokoládét és süteményt ettem mint általában és nem híztam semmit
  • kipróbáltam a házi forró csokit (csoki-tejszín-tej), de nem jött be. Nyilván gyalázat, de maradok a Dolce Gusto kapszuláknál
  • a corn flakes-es csokis ropogós az egyik legkirályabb recept a blogon
  • kibírom 30 napig hamburger (ezt könnyebb mondjuk vacak-nélkülire csinálni) és hotdog nélkül, de ez speciel nem esett jól. Állati jó burgereket és hotdogokat csinálok, kár lenne abbahagyni.

Ami nem jó:

  • eddig is elolvastam a legtöbb címkét, most azonban a “legtöbb”-ből minden lett. És nem szép dolgokat láttam.
  • a leggyalázatosabb cucc a boltban: a kenyérfélék. Mindenki mindig a feldolgozott húsféléket gyalázza. Én egyrészt nem eszem ilyeneket (a baromfivirslin kívül, ami a hotdogba kerül), másrészt sokkal könnyebb olyan sonkát találni, amiben hús meg só van, mint olyan kenyeret, aminek nem 4 sor az összetevő-listája
  • amikor este 11kor kellett fasírtot sütnöm, na az nem esett jól. Más napokon megsütöttem volna pár IKEA-s csirkehúsgolyót.
  • rémes hogy mindenben glükóz-fruktóz szirup van. És nyilván a többség nem bogarássza át a címkét. Zabfalatok-zab, oké egészséges. Fenét. Úgyhogy nem sütöttem cheesecake-et, mert nem volt türelmem elfogadható kekszet találni az aljához.
  • kicsit unom a kölesgolyót, de még mindig ez tűnik a legértelmesebb megoldásnak arra, hogy mit-vigyek-uzsonnára akkor amikor semmi kedvem nincs “összedobni valamit”
  • teljességgel lehetetlen házon kívül étkezni. És ez nem csak az éttermekre, kávézókra vonatkozik, tegye fel a kezét akinek az összes családtagja és barátja teljesen tiszta, margarin, ízfokozó és egyéb-mentes konyhát visz.

Azt hiszem ennyi.

3 megjegyzés:

Erika írta...

Szia,

követtem a blogodat, és kiváncsian vártam a tapasztalataidat.
Kb 6-7 éve fokozatosan vezettem be azt, amit te 30 nap alatt. Amióta nem eszem semmi mesterségeset /vagy inkább fogalmazzunk úgy, hogy próbálom elkerülni/ azóta leadtam kb 8-9 kg-t, közben szültem 2 gyereket és továbbra is tartom a súlyomat. Most 55 kg vagyok.
A másik nagyon nagy előnye, hogy megtanultam gyorsan összedobni egészséges ételeket, és hogy rendszeresen főzök, ezáltal rengeteg pénzt takarítunk meg.
Véleményem szerint egyszer kell csak végigbogarászni az egyes cimkéket a termékeken, mert utána már ki lehet szelektálni, hogy mi az, amit mindenképpen el kell kerülni, mi az, ami néha fogyasztható, és mi az, ami egészséges és meg lehet venni. / lásd túró rudi: hiába csábítóbb egy 4 évesnek a pöttyös rudi, ha tele van transz zsírral, helyette a cserpest veszem meg neki/ De pl.milka csokit még nem evett és ha rajtam múlik, nem is fog.
Vettem otthonra étcsokipasztillát és néha abból adok neki.
Szerintem teljes életmód- és szemléletváltással ki lehet kerülni a káros adalékokat, emellett rengeteg pénzt is lehet spórolni, mert hiába reklámozzák a multik, hogy náluk minden a legolcsóbb, a piacon az árak sokkal kedvezőbbek és a termékek jobb minőségűek.
A kenyér-helyzetet Budapesten nagyon jól látod, kb 3-4 helyen lehet igazi kenyeret venni /brót, table, gastronomia pomodoro és az Apáczaiban a Zenit hotel aljában/, úgyhogy a nemvagyokmesterszakács blogról megtanultam kenyeret sütni. További sok sikert és kitartást kívánok!

Lilla írta...

sose voltam tejcsoki-s, de a dm-es meg a tesco-s bio tejcsokoládé nagyon jó. (mondjuk nem is 25%-osak, hanem 30 valamennyi)
persze tök jó, hogy az ember főz magának, meg odafigyel. de ha gyerek van, és bejön a képbe a menza.... részemről ez nem aktuális kérdés, de belegondolni is rossz.

pinkóci írta...

ezt a kenyértémát én is ismerem: hihetetlen volt szembesülni azzal, hogy gyakorlatilag NINCS olyan termék, amelynek az összetevőlistája ne egy kémiai fegyverére hasonlítana a legjobban :D