2012. április 1., vasárnap

Taquito (Flauta)

Illetve “fitness” taquito, mert nem olajban sütöttem őket, hanem sütőben. A taquito (avagy flauta) kisméretű tortillalap csirkés vagy marhahúsos töltelékkel töltve, szorosan feltekerve és olajban megsütve. Rendszerint kettévágva, tejföllel tálalják. Abszolút rá vagyok mostanában bukva az ilyen nem csípős “Lilluka-féle” tex-mex kajákra. Tortillalap/chipsz, avokádó, sajtszósz és már rossz nem lehet. És mivel szeletekre vágott húst vettem és pont volt a fagyasztóban egy fél adag sajtszósz (pont – hát mostanában általában van itthon sajtszósz) roppant gyorsan elkészült.
Az ötlet innen van.

Hozzávalók:

  • 8 kis tortillalap
  • 4 szelet csirkemell-filé (27-30 dkg)
  • 1 kis kukoricakonzerv (azt hiszem 17 dkg a töltőtömege)
  • fél kaliforniai paprika
  • 1 hagyma
  • 1-2 kanál olívaolaj
  • pár kanál tejföl
  • pár kanál sajtszósz

a tálaláshoz:

Kevés olajon megsütöm a csirkét, közben apróra vágom a hagymát és a paprikát, a kukoricakonzervet lecsöpögtetem. A maradék olajon pár percig sütöm a hagymát és a paprikát. A csirkét falatnyi darabokra vágom, összekeverem a kukoricával, pár kanál tejföllel és sajtszósszal. Belekeverem a hagymát és a paprikát. Előmelegítem a sütőt 200 fokra, és egy tepsit kibélelek sütőpapírral. A tortillalapokat mikróban átmelegítem, hogy könnyebb legyen őket feltekerni. Minden tortillalapra teszek a töltelékből, szorosan feltekerem, és átemelem a tepsibe. Én az illesztéseknél, biztos-ami-biztos megtűzöm őket 2-2 fogpiszkálóval. Kb. 10 perc alatt ropogósra sütöm, középen elvágom, és tejföllel, guacamoléval és pár szem tortillachipsszel tálalom.

4 fős adag.

0 megjegyzés: