2011. augusztus 4., csütörtök

Sajtos cukkini fasírt

IMG_7379

Az eredeti recept innen van, annyit kellett rajta változtatnom, hogy nekem 3 evőkanál zsemlemorzsa nem volt elég (és ennek megfelelően kihagytam a tejfölt). Lehet hogy az volt a baj, hogy nem nyomkodtam ki eléggé a cukkinit, mert nem sóztam meg (nem akartam megsózni, elég az, ami a sajtban van), és ezért több morzsára volt szükség a megfelelő állaghoz. Úgyhogy a zsemlemorzsa mennyiség szerintem csak iránymutató, annyit kell beletenni, hogy megfelelően lehessen formázni, és aztán kellően gyorsan süljön. Amúgy nagyon finom, ketchupbe tunkolva egy kis salátával és/vagy krumplival. Salátával akartam enni, de nem sikerült megfelelőt találni a boltban.

Hozzávalók:

  • kb. 70 dkg cukkini
  • 2 tojás
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 kis fej hagyma
  • 10 dkg reszelt sajt
  • zsemlemorzsa (3 evőkanál biztos, aztán jön a próbálgatás)
  • ha megbírja az állaga, 2 evőkanál tejföl
  • olaja  sütéshez

A cukkinit lereszelem, nagyon alaposan kinyomkodom, majd összekeverem a  zúzott fokhagymával, az apróra vágott hagymával, a tojásokkal, a sajttal és a zsemlemorzsával. Kis golyókat formázok belőle, és forró olajban megsütöm.

4 nagy adag lesz belőle.

Most volt egy heurékám, lehet h zsemlemorzsa helyett jobb lenne bele egy főtt szétnyomott krumpli, a püréből kiindulva jó sok nedvességet tud felvenni, vagy esetleg burgonyapehely.

1 megjegyzés:

mellissina2 írta...

Lilla vittem a cukkinis fasirtot is,biztos nagyon finom!!!minden ami cukkinis.