2011. március 9., szerda

Thai csirke (leves-átirat)

Mindenkinek vannak ételek amire azt mondja, hogy hát ez ‘comfort-food’, az angolszászoknál a sajtos makaróni tipikusan ilyen, Magyarországon pedig szerintem a rántott hús és a paprikás csirke tanyázik kb. ebben a pozícióban. Meg gondolom a hétvégi húsleves. Mi Levivel kicsit rendhagyó pár vagyunk, mert nálunk a kategória egyik legnagyobb favoritja a thai csirkeleves. Én személy szerint még a corn flakes-be panírozott csirkecsíkokért és a házi svéd húsgolyóért vagyok oda. Nem a gourmetség teteje, de bármikor el tudok belőlük pusztítani egy nagyobb mennyiséget.

Szóval a leves. Az az egyetlen probléma vele, hogy munkába nem jó vinni, mert túl híg, és amúgy is a kínai tészta a végtelenségig dagad, ezért főzés után rögtön meg kell enni. Ezért kicsit változtattam a dolgon tegnap, sűrűbbre főztem – “szószos hús” -, és külön készítettem mellé a tésztát.

Hozzávalók:

  • 22-25 dkg csirkemellfilé csíkokra/falatnyi darabokra vágva
  • 4 dl kókusztej
  • 2 csokor újhagyma
  • 1 piros kaliforniai paprika
  • 4 púpos evőkanál mogyoróvaj
  • 4 evőkanál szójaszósz
  • annak aki szereti a csípőset, csilipaprika
  • 25 dkg gomba
  • 15-18 dkg borsó
  • 1 evőkanál olaj
  • curry
  • 3 gerezd fokhagyma
  • a tálaláshoz 4 “kocka” kínai tészta (4x6,25 dkg)

A hagymát és a gombát felkarikázom, a paprikát kis kockákra vágom, és a fokhagymát felaprítom. Az olajat felhevítem, átforgatom rajta a húst, és miután kicsit megpirult, hozzáadom az újhagymát és a fokhagymát. Egy-két perc sütés után felöntöm a kókusztejjel, belekeverem a curryt, a mogyoróvajat és a szójaszószt, és 8 percig főzöm. Végül hozzáadom a borsót, a gombát és a paprikát (és ha szükséges, egy kis vizet), és pár perc főzés után kínai tésztával tálalom.

4 fős adag.

0 megjegyzés: