2011. március 3., csütörtök

“Taco” gofri

IMG_6749

Már egy ideje szemezgettem ezzel a recepttel, és volt a hűtőben egy fél csomag bab, amit el akartam használni (most pedig pápá szárazbabok, hello kizárólagos konzervhasználat). Rájöttem, hogy nekem olyan konyha kéne, amiben nincs kamraszekrény csak hűtő és fagyasztó. Már kb. mindent hűtőben kell tartani, hogy ne másszanak ki belőle kis állatok (liszt, hüvelyesek, mittudomén…), ehhez képest egy kis pultalatti hűtőm van, 19 literes fagyasztóval… logisztikázunk rendesen. (megjegyzem nincs nálunk kosz meg nem halmozok fel átláthatatlan készleteket).

Hozzávalók:

a gofrihoz:

  • 1 tojás
  • 1 csésze* tej
  • 1 csésze liszt
  • 1/6 csésze olaj
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 1 csipet só
  • a sütéshez kevés olaj

* csésze = kb. 2,5 dl

csilis bab (nálam most a következőkből állt):

  • 25 dkg darált marhahús
  • 25 dkg szárazbab
  • 10 dkg hagyma (megtisztítva ennyi)
  • 5 dl paszírozott paradicsom
  • kevés olaj
  • 5 dkg kolozsvári szalonna
  • fűszerek, fokhagyma
  • vörösbor

“toppingok”:

  • saláta
  • tejföl
  • avokádó
  • retek
  • reszelt sajt
  • koriander
  • újhagyma

A gofrihoz a tojást összekeverem a tejjel és az olajjal, majd beleszitálom a lisztet,a  sütőport, és kicsit megsózom. Nagyjából homogénre keverem, majd vékonyan kiolajozott gofrisütőben megsütöm. A megsült gofrik (fejenként 2 db bővel elég) tetejére pakolom a csilis babot, salátát teszek mellé, és teszek rá 2-3 féle toppingot. Én most tejföllel összeturmixolt avokádót és retket használtam.

4-5 fős adag.

0 megjegyzés: