2011. március 16., szerda

Gabonapelyhes ropogós

Ha jól számolom ez a 4. recept, amit kipróbáltam a karácsonyra kapott házi istennős Nigella könyvből – mindegyikkel tökéletesen elégedett vagyok. Igazából nem is tudom miért vártam ezzel eddig. Ez tipikusan az a desszert/izé/nasi amihez tényleg mindig van nálam itthon minden. A vaj alap, a csokoládé szintén, és corn flakes is akad, mivel egyik ‘guilty pleasure’-öm a corn flakes-be panírozott csirkemell.

Már Sopronban a Harrerben is a corn flakes-es csoki volt a kedvencem, úgyhogy nem igazán meglepő, hogy úgy vetettük rá magunkat erre Levivel, mint a gyöngytyúk a hmmm… nos tudjuk mire.

A szakácskönyvben egyébként csak ennyi áll a recept előtt:

“Tényleg enélkül akarnának születésnapi teadélutánt rendezni egy gyereknek?”

Nos azt kell mondjam, nem. Sőt magamnak sem. És ha lehet nem várnék vele a születésnapomig.

Hozzávalók:

  • 10 dkg tejcsokoládé (lehet esetleg 12 és és fele tej fele ét)
  • 1 teáskanál golden syrup/méz
  • 2,5 dkg vaj
  • 5 dkg corn flakes

A mézet a vajat és az összetört csokoládét egy tálba teszem, egy fazékban vizet forralok, és miután a víz felforrt, lehúzom a tűzhelyről. Fölé teszem a csokoládét tartalmazó tálat, és időnként megkavarva addig hagyom ott, amíg szépen összeolvad az egész. Félreteszem hűlni, majd amikor még félig folyékony, hozzáadom a kukoricapelyhet (én egyet roppantottam rajta, mert voltak benne nagyon nagy darabok). Alaposan összekeverem, és egy kiskanállal bonbonpapírba adagolom. Pár percre beteszem a hűtőbe, hogy megdermedjen.

28-32 db lesz belőle.

0 megjegyzés: