2010. április 7., szerda

Gombás spagetti

gombasteszta1

Teljesen minimalista gombás spagetti, de nem hagyhattam ki, hogy ne tegyek bele egy kis szárított vargányát, ha egyszer „ott figyel” a szekrényben. Azt hittem, hogy a mindössze 25 grammos doboz semmire sem lesz elég, de már két ételhez használtam belőle, és még mindig egészen sok van benne. Lehet még egy kis vermuttal vagy fehérborral fokozni az ízeket, nekem sajnos épp’ egyik sem volt itthon, csoki likőrt pedig mégsem önthettem bele alkohol gyanánt.

Hozzávalók:

  • 25 dkg csiperkegomba
  • 5 g szárított vargánya
  • 2 dl tejszín
  • só, bors, szerecsendió
  • 1 evőkanál vaj
  • 35 dkg spagetti
  • 1 teáskanál citromlé

A vargányát kb. egy órára vízbe áztatom, és a csiperkét felszeletelem. Egy nagy fazékban vizet forralok, és amikor beleteszem a tésztát (a zacskón írt ideig főzöm, ez nekem 8-9 perc volt), elkezdem a mártást is. Egy serpenyőben megolvasztom a vajat, és nagy lángon pár percig sütöm benne a csiperkét. ezután hozzá adom a kis darabokra vágott vargányát, a tejszínt, a citromlevetés sóval, borssal, szerecsendióval fűszerezem. Addig főzöm, amíg a tészta elkészül, és közben belekeverek pár kanálnyit a tészta főzővizéből – akkor jó, ha viszonylag híg és sok a mártás. A megfőtt, lecsöpögtetett tésztát összekeverem a mártással, és azonnal tálalom.

4 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

1 megjegyzés:

Niki írta...

Nagyon klassz...hm...most ezt a"kis"adagot fent szivesen megenném:)