2010. április 9., péntek

Fokhagymás-babos pulyka

babospulyka1

Nagyon egyszerű, és kevés ügyködést kívánó babos egytálételt főztem – ráadásul túl sok edény sem kell hozzá, újabb piros pont. Elég sokat, két órát kell eltöltenie a sütőben, én fél óránként ellenőriztem, de ez végül feleslegesnek bizonyult, mert végig volt rajta elég lé, és a sütőben főzésnek köszönhetően nem kell attól félni, hogy odaég az alja. Pulyka helyett lehet csirkéből is készíteni, de inkább filézett combból, mint mellből, hogy ne legyen a hús túl száraz.

Hozzávalók:

  • 60-70 dkg pulykamellfilé, kb. 4x4x4 cm-es darabokra vágva
  • 40 dkg száraz tarkabab – minimum egy fél napra beáztatva
  • 25 dkg gomba
  • 2 nagy hagyma (8 kicsi jobb lenne, de én azt soha sehol nem találok)
  • 6 gerezd fokhagyma
  • 2,5 dl fehérbor
  • 2,5 dl csirke alaplé
  • 4 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál liszt
  • só, bors
  • 1 szál angolzeller
  • kakukkfű
  • 1 babérlevél

A gombát felszeletelem, a hagymákat 8-8 darabba vágom. Egy nagy fazékban 3 evőkanál olajat hevítek, és pár percig sütöm rajta a húst, majd kiszedem őket egy tányérra. A visszamaradó olajhoz öntöm a maradék olajat, és 4-5 percig párolom rajta a gombát, a hagymát és a zúzott fokhagymagerezdeket. Visszateszem a fazékba a húst, megszórom a liszttel, alaposan összekeverem, majd felöntöm a borral és az alaplével. Sózom, borsozom, beleteszem a zellert és a babérlevelet, és előmelegített sütőben, 150 fokon, 2 órán át párolom. Kiszedem a babérlevelet (a zeller nekem teljesen szétfőtt), és fogyókúrázóknak magában, a többieknek friss kenyérrel tálalom.

4-5 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: