2010. április 8., csütörtök

Csokoládés-meggyes kosárkák

csokiskosarka2

Kelt tésztás recepteket nézegettem, és borzasztóan megkívántam valamilyen péksüteményt, lehetőleg leveles tésztásat – hát hiába a hasábburgonya mellett ez a másik gyengém. Mivel pékség nincs a közelben, a közértek pékáru kínálata pedig több mint siralmas, nekem kellett kézbe venni az ügyet, és összedobni valamit az itthon található alapanyagokból – a heti bevásárlás előtt egy nappal ez már nem mindig egyszerű feladat.

csokiskosarka1

Hozzávalók:

  • 50 dkg leveles tészta
  • 2,5 dl tej
  • 2 csapott evőkanál cukor
  • fél csomag kakaós pudingpor
  • 4-5 dkg étcsokoládé
  • lecsöpögtetett rumos meggybefőtt

A tejben elkeverem a cukrot és a pudingport, és megfőzöm, és miután lehúzom a tűzhelyről, belekeverem a kockákra tört csokoládét. Időnként megkeverem hűlés közben, hogy ne bőrösödjön meg. Kb. 4 mm vastagra nyújtom a leveles tésztát, és 12 négyzetre vágom - én ezt az utóbbi lépést kihagytam, mert a 6 lapra nyújtott tésztát elég volt félbevágni. A sütőt előmelegítem 200 fokra, és egy 12 lyukú muffintepsit vékonyan kiolajozok, és a mélyedéseket kibélelem a tésztával. A csokoládékrémet elosztom a kosárkákban, mindegyikbe nyomok 4-5 szem rumos meggyet, és kb. 20 perc alatt készre sütöm.

12 darab lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: