2009. szeptember 20., vasárnap

Uborkasaláta

uborkasalata1

Anyám egyik barátnőjétől van a recept, nem szoktam salátát enni a főételhez, savanyúságot, pedig egyenesen soha, ez az uborkasaláta azonban bármikor jöhet. Ebben valószínűleg része van a tetejére kanalazott tejfölnek is, mert a tejföl az egyik kedvenc tejtermékem.

Hozzávalók:

  • 50 dkg uborka (kígyó- vagy fürtös uborka)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 kávéskanál cukor
  • 1 csapott kávéskanál só
  • 1 evőkanál ecet (én almaecetet szoktam használni)
  • tejföl a tálaláshoz

Az uborkát meghámozom, és megkóstolom, hogy nem keserű-e, ha keserű, akkor megy a kukába, és elmegyek a boltba újat venni. A kígyóuborkával nem szokott ilyen probléma lenni, ezért én inkább azt szoktam venni. Legyalulom az uborkát, hozzákeverem az áttört fokhagymát, a cukrot és a sót, és fél óráig állni hagyom. Végül hozzákeverem az ecetet, megkóstolom, hogy nem szükséges-e még egy kis só, cukor vagy ecet, tejfölt kanalazok a tetejére és tálalom. Lehet a tejfölre egy kis pirospaprikát is szórni.

2 megjegyzés:

Lévai Mariann írta...

Szia Lilla!

Én tárkonyos ecetet használtam és joghurtot. Egy zsömlével tökéletes vacsora volt. Várom továbbra is az ilyen egyszerűségeket!:)

Mariann

Lilla írta...

örülök, hogy tetszett :-) volt korábban répás sajtkrém, az is nagyon egyszerű.