2009. szeptember 6., vasárnap

Kávékrémes korongok

kaveskorong2

Nem tudom megunni a leveles tésztából készült süteményeket. Ismét – a már többször bizonyított – házi leveles tésztát használtam. Elég sokat gondolkoztam, hogy mit is kívánok: kókuszt? kávét? csokoládét? A befutó kávés lett egy ici-pici csokoládéval.

kaveskorong1

Hozzávalók:

  • fél adag házi leveles tészta
  • 2,5 dl tej
  • fél csomag főzős tejszínízű pudingpor
  • 1 teáskanál keményítő
  • 2 evőkanál cukor
  • 1 púpos teáskanál instant kávé
  • kb. 1 csík étcsokoládé, vagy egy kevés étcsokoládés tortadara.

A tejben elkeverem a cukrot, a pudingport, a keményítőt és a kávét, állandó keverés mellett felforralom, és félreteszem hűlni. A sütőt előmelegítem 200 fokra, és egy tepsit kibélelek sütőpapírral (lehet többet is, de én utálok mosogatni, ezért ugyanabban sütöm a 3 adagot, csak a papírt cserélem ki közben). A leveles tésztát 4-5 mm vastagra nyújtom, és pohárral vagy fánkszaggatóval köröket szúrok ki belőle. A korongokat a tepsibe teszem (nekem 9 volt egy adagban), egy-egy kiskanálnyi pudingot teszek a közepükre, reszelek rájuk egy kis csokoládét, és 10 perc alatt készre sütöm. Közben a maradék tésztát „összehajtogatom”, hogy újra ki tudjam nyújtani. Langyosan vagy hidegen tálalom, porcukorral is meg lehet szórni a tetejét, nekem ez most elmaradt.

Kb. 27 darab lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

szepyke írta...

Hát, még mindig fejet hajtok előtted, hogy nekiálltál leveles tésztát csinálni!

Lilla írta...

kattant vagyok :-)
folyton nekiállok