2009. szeptember 11., péntek

Húsgolyók paradicsomos dippel

husgolyo1

Húsgolyókat kívántam. Felmerült az is, hogy svéd húsgolyókat próbálok kreálni, de ezt végül elvetettem, részben azért, mert kicsit sok paradicsomot vásároltam az aszaláshoz, és a maradékot mindenképpen fel akartam használni valamihez. Így született ez a paprikával és karamellizált hagymával fűszerezett paradicsommártás a húsgolyók mellé.

Hozzávalók:

  • 50 dkg sovány darált sertéshús
  • 2 fej hagyma
  • 1 piros kaliforniai paprika
  • 4 nagy paradicsom
  • 1 evőkanál balzsamecet
  • vörösbor
  • só, bors
  • 1 tojás
  • 1 teáskanál olívaolaj
  • zsemlemorzsa
  • 1 csokor apróra vágott petrezselyem
  • olaj a sütéshez

Először elkészítem a paradicsomos mártást: a paradicsomnak lehúzom a héját, és kimagozom. A paradicsomot, a hagymát és a paprikát nagyon apróra vágom. Egy kisebb fazékban az olívaolajon üvegesre párolom a hagyma felét. Hozzáadom a balzsamecetet, és nagy lángon karamellizálom néhány percig, ezután felöntöm a vörösborral, és pár percig párolom. Hozzáadom a paprika felét és a paradicsomot, kicsit megsózom, és addig főzöm, amíg kellően besűrűsödik. A húst összegyúrom a tojással, a petrezselyemmel, a maradék paprikával, a maradék hagymával, sóval, borssal, és pár kanálnyi zsemlemorzsával. A masszából falatnyi golyókat formálok, egy serpenyőben ujjnyi olajat melegítek, és pár perc alatt megsütöm őket. Kenyérrel vagy burgonyapürével és a paradicsommártással tálalom.

3-4 fős adag.

1 megjegyzés:

szepyke írta...

Nekem az "Ikeás" nem ízlik annyira. Ez sokkal jobban néz ki!