2009. május 22., péntek

Csokis keksz

csokiskeksz2
Van pár állatos sütikiszúróm, amit már egy ideje fel akartam avatni. Végre sikerült. Teljesen alap linzer tésztát gyúrtam, kakaóporral ízesítettem, és étcsokoládéval vontam be. Laktózmentes margarinnal laktóz-érzékenyeknek is tökéletes. Nyári melegben reggel vagy este sokkal jobb az ilyen zsíros tésztákkal dolgozni, dél körül a melegtől kezelhetetlenné válnak. Akartam rá fehércsokoládé csíkokat húzni, de a fehércsokoládém nem volt hajlandó együttműködni velem, nem lett folyékony, úgyhogy még ki kell találnom valamit az amorf fehércsoki-gombóc felhasználására.
Hozzávalók:
  • 13 dkg vaj
  • 3 tojássárgája
  • 27 dkg liszt
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 10 dkg porcukor
  • 10 dkg étcsokoládé
A lisztet elmorzsolom a vajjal. Hozzáadom a tojássárgájákat, a cukrot, a kakaóport, és összegyúrom. Ha szükséges vízzel/tejföllel korrigálom az állagot. Hűtőbe teszem fél órára. A sütőt előmelegítem 200 fokra, a tepsit/tepsiket kivajazom, lisztezem. A tésztát kb. fél cm vastagra nyújtom, tetszőleges formákkal kiszaggatom, és 8-10 perc alatt megsütöm. Ha van elég tepsim, akkor abban hagyom kihűlni, mert forrón elég sérülékeny. Miután kihűlt, gőz- vagy vízfürdőben felolvasztom a csokoládét, és megkenem vele a kekszeket (a szilikonos ecset nagyszerűen bevált).
2 és fél tepsinyi lett, de elég nagyok voltak a formáim, levegősen voltak a tepsiben. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: